הטיפולים שלנו

טיפולים שיניים אצל אנשים הסובלים מחרדה דנטלית:

לצערנו פחד וחרדה מטיפולי שיניים נפוצים מאוד וגורמים לרבים וטובים להזניח את הבעיות הדנטליות שלהם ולהגיע לרופא השיניים רק במצבים של אין ברירה וגם אז לעשות את המינימום שבמינימום. הגורם לחרדה דנטלית לרוב הוא חוויה שלילית כלשהי שנצרבה בתודעת המטופל או מה שהוא שמע מאנשים הקרובים אליו שעברו חוויה ממש לא נעימה. לא משנה מה הסיבה החרדה הפחד מטיולי שיניים  גורם להם להזניח את בריאות הפה, להתעלם מכאבים ובעיות ״קטנות״ ובכך להחמיר את מצב השיניים עוד יותר. אם אתם מזהים את עצמכם בכתוב, אנא דעו שאפשר גם אחרת. יש הרבה גישות לטיפול באנשים שסובלים מחרדת הדנטלית. ראשית על המטפל והמטופל להכיר בעובדה שיש בעיה נוספת פרט לכאב בשן או הדימום מהחניכיים והיא הפחד ממה שעלול לקרות וחוסר אימון בהבטחות כגון: ״אל תדאג זה לא הולך לכאוב״. הדבר החשוב ביותר הוא ליצור יחסי אימון בין מטפל למטופל ואח״כ להעניק לכל מטופל ומטופלת תחושת בטחון ושליטה במה שעושים לו בפה.

מטופלים עם רקע רפואי מורכב:

ישנם מגוון רחב של מצבים רפואיים שמצריכים התייחסות מיוחדת כאשר באים להעניק טיפול שיניים.
לדוגמא: חולה לב שנוטל תרופות לדילול הדם, עלול להסתבך בעקירה קלה יחסית אם הרופא לא ינקוט מראש באמצעות המתאימים.
מטופלת בתרופות לטיפול ב״בריחת סידן״ אוסטאופורוסיס אינה בהכרח יכולה חהנות מיתרונות של משתלים דנטליים. במרפאתנו יודעים להתאים את הטיפול באופן אישי למטופל לאחר בירור קפדני של מצבו הרפואי.
טיפול שיניים
ד"ר רוברט חדמי

ברוקסיזם:

זהו המונח הרפואי להידוק וחריקת שיניים, סגירת הלסתות בעוצמה ושפשוף חזק של שיניים בלסת אחת כנגד הלסת השנייה. התופעה הינה פעילות לא רצונית של שרירי הלסת ברמה של תת מודע. הפעילות היא לרוב בשעות הלילה בזמן השינה. במהלך חריקת השיניים הלחץ המופעל על המפרקים אשר מחברים בין הלסת התחתונה לגולגולת, הינו פי שישה מהלחץ המופעל בזמן הלעיסה והדיבור. חלק מהסימנים והסימפטומים של ברוקסיזם הם:
נזק למבנה השיניים הכולל: אסתטיקה כאשר אורך השיניים מתקצר ופוגע במראה. שבירה של שיניים ושחזורים , כשלון שתלים ורגישות יתר בשיניים. כאבי ראש וצוואר כתוצאה מהפעלת שרירי הפנים והצוואר במשך הלילה. אחד הטיפולים הנפוצים לברוקסיזם הינו סד לילה העשוי מאקריל או סילקון ומותאם למבנה השיניים, תפקידו להפחית מהנזק על ידי שמירת המרווח הבין לסתי הדרוש למנוחת שרירי הלעיסה והמפרקים.

טיפול שורש:

כאשר בעקבות טראומה, או עששת(חור בשן), רקמת המוך שבתעלות השורש מזדהמת אזי מתפתחת דלקת שלרוב מלווה בכאבים, על מנת להקל על הסימפטומים ולהציל את השן יש צורך בטיפול שורש. במהלך הטיפול מוך השן מוסר מתוך תעלת השורש, התעלה עוברת תהליך חיטוי ונאטמת. בכדי לשמור על איטום התעלה יש צורך בשיקום השן על ידי מבנה ושיחזור כותרת השן.

שירותי שיננית:

גם כאשר מצחצחים היטב ומעבירים חוט בין השיניים אפילו פעמיים ביום עדיין המשקעים שנארים על השיניים פה ושם, מסתיידים והופכים לאבנית. במצב הזה הצחצוח שלנו אינו אפקטיבי כי לאבנית מבנה ספוגי שמגן על החיידים שבתוכה.
הסרה של האבנית הינה טיפול הכרחי למען שמירה על בריאות הפה. באופן כללי מומלץ להגיע לשיננית כל חצי שנה יחד עם זאת מועד ביוצע הטיפול משתנה ממטופל למטופל וזאת התאם להקפדה על הוראות שמירת היגיינה ומליחות של הרוק שלו. זאת אומרת ישנם מטופלים שאצלם חייבים להסיר את האבנית כל ארבעה חודשים וישנם ברי מזל שביקור אצל השיננית פעם בשנתיים בהחלט יספיק להם. השיננית שלנו בעלת ניסיון רב ובין הטובות בתחומה בירושלים. היא מנוסה, יסודית ועדינה. תקבלו ממנה הדרכה צמודה להיגיינית הפה, צחצוח נכון , שימוש במוצרים נלווים כמו: חוט דנטלי , מברשת פרוקסי ומוצרי היגיינה נוספים בצורה המיטבית ביותר.  לכל מטופל מתבצע מעקב צמוד ואבחון המצב כל כמה חודשים. תהליך זה הינו חשוב על מנת לשמור על מצב טוב בחלל הפה.